nuffnang ads

Monday 3 June 2013

Siapa kata wanita berkawen tidak perlukan FESYEN ??

Wanita mana tak suka cantik ,sama ada yang kecik, dewasa mahupun nenek-nenek .Even, budak kecik pun curi lipstik maknya bawak gi tadika semata-mata nak kelihatan cantik dan bergaya . Inikan pulak wanita yang sudah bergelar isteri .Tapi bagi wanita yang dah berkawen nie susah nak bergaya sebab susah nak cari fesyen-fesyen yang simple dan cantik untuk perempuan yang berhijab dan dah mempunyai keluarga.
Aaalahai , bersiap lama je husband dah bising , beli baju baru, kasut baru semua baru pun bising . Katanya " yang beli hari tu pun xpakai-pakai, dah nak beli lagi .

Beberapa tahun lalu, kita mendapati peningkatan bilangan remaja perempuan Islam mengenakan tudung untuk menutup kepala dan berpakaian dengan gaya sederhana.
Walaupun ia mungkin menjelakkan bagi golongan yang cenderung kepada ‘kebebasan’ dalam berfesyen, aliran itu semakin meningkat.

Ketika fesyen golongan lelaki tidak mendapat perhatian sebagai tajuk besar, fesyen wanita adalah sebaliknya mempunyai pengaruh kuat dalam hubungan sosial dan ekonomi.So, seharusnya kita perlu lebih berfesyen dan menutup aurat . Walaupun , seorang isteri yang hanya buat kerja rumah , basuh baju , masak tapi kita perlu berfesyen jugak untuk suami tercinta. Jangan anggap wanita yang sudah berkawen selekeh dan di anggap " katak bawah tempurung " 


                     JoM BErfesyen :D

                             



No comments:

Post a Comment