nuffnang ads

Wednesday 4 September 2013

The conjuring cerita anak malaysia



Conjuring adalah Amerika filem seram ghaib 2013 yang diarahkan oleh James Wan anak kelahiran Kuching,Serawak.Malaysia. Filem ini berdasarkan kisah Vera Farmiga dan Patrick Wilson bintang seperti Ed dan Lorraine Warren yang berada Amerika paranormal penyiasat dan penulis yang berkaitan dengan kes-kes yang menonjol menghantui. Laporan mereka diilhamkan Seram Amityville ini.Warrens datang ke bantuan daripada keluarga yang Perron (Ron Livingston dan Lili Taylor), yang sedang mengalami peristiwa-peristiwa yang semakin membimbangkan di ladang mereka di Harrisville, Rhode Island pada tahun 1971.
Conjuring ini dikeluarkan di Amerika Syarikat dan Kanada pada 19 Julai, 2013, dan di United Kingdom dan India pada 2 Ogos 2013.

The Conjuring
Conjuring poster.jpg
Theatrical release poster
Directed byJames Wan
Produced byTony DeRosa-Grund
Peter Safran
Rob Cowan
Written byChad Hayes
Carey Hayes
StarringVera Farmiga
Patrick Wilson
Ron Livingston
Lili Taylor
Music byJoseph Bishara
CinematographyJohn R. Leonetti
Editing byKirk M. Morri
StudioThe Safran Company
Evergreen Media Group
New Line Cinema
Distributed byWarner Bros.
Release date(s)
  • July 19, 2013
Running time112 minutes[1]
CountryUnited States
LanguageEnglish
Budget$20 million[2]
Box office$243,327,000[3]
Sinopsis 

Pada tahun 1971 , Carolyn dan Roger Perron berpindah ke rumah ladang usang di Harrisville , Rhode Island dengan anak-anak lima mereka. Pada hari pertama, langkah mereka berjalan dengan lancar , walaupun anjing mereka, Sadie , enggan memasuki rumah dan salah satu daripada anak-anak perempuan mendapati sehingga pintu masuk ke bilik bawah tanah dinaiki a.
Keesokan harinya , Carolyn bangun dengan lebam misteri dan mencari Sadie terbaring mati di luar rumah. Sejak beberapa hari akan datang, pelbagai kejadian gangguan paranormal berlaku. Aktiviti yang memuncak satu malam manakala Roger jauh di Florida, apabila Carolyn dikunci di bilik bawah tanah dan semangat yang kelihatan seperti seorang perempuan tua menyerang salah satu daripada anak-anaknya .
Kenalan Carolyn berkata paranormal penyiasat Ed dan Lorraine Warren untuk bantuan. The Warrens menjalankan siasatan awal dan membuat kesimpulan bahawa rumah itu mungkin memerlukan penghikmatan an , walaupun ini tidak boleh dilakukan tanpa bukti lanjut dan kebenaran daripada Gereja Katolik.
Ketika menyelidik sejarah rumah itu , Ed dan Lorraine mendapati bahawa rumah itu pernah dimiliki oleh seorang ahli sihir tertuduh, Bathsheba , yang cuba untuk mengorbankan anak-anaknya kepada syaitan dan membunuh diri pada tahun 1863 selepas mengutuk semua yang akan mengambil tanah itu. Harta itu sekali 200 + ekar tetapi telah dibahagikan kepada petak-petak kecil. Mereka mendapati laporan banyak pembunuhan dan bunuh diri di rumah-rumah yang telah pun dibina di atas petak-petak yang dahulunya sebahagian daripada harta .
Ed dan Lorraine pulang ke rumah dalam usaha untuk mengumpul bukti untuk menerima kebenaran untuk penghikmatan An. Salah satu daripada anak-anak perempuan , Cindy sleepwalks ke dalam bilik kakaknya dan mendedahkan laluan rahsia di sebalik almari pakaian. Lorraine memasuki laluan dan jatuh melalui lantai ke dalam ruangan bawah tanah , di mana dia melihat roh-roh orang-orang yang Batsyeba telah gila. Semua ibu-ibu yang Batsyeba digunakan untuk membunuh anak-anak mereka . Satu lagi anak-anak Perron adalah ganas menyerang dan diseret lantai oleh satu kuasa ghaib.
Walaupun keluarga Perron mengambil perlindungan di sebuah hotel dan Ed dan Lorraine mengambil keterangan mereka kepada Gereja untuk menganjurkan penghikmatan an , anak perempuan mereka diserang di rumah mereka sendiri oleh roh-roh dari rumah Perron itu.
Carolyn, yang sebelum ini dimiliki oleh semangat Batsyeba , mengambil dua anak perempuannya , Christine dan April, dan memandu pulang ke rumah. Ed, Lorraine , dua pembantu mereka dan tergesa-gesa Roger ke rumah di mana mereka mendapati Carolyn cuba untuk menikam Christine. Selepas membantutkan Carolyn , Ed memutuskan untuk melaksanakan penghikmatan itu sendiri, walaupun lari Carolyn dan sekali lagi cuba untuk membunuh anak perempuan yang lain itu, April. Lorraine mampu untuk mengalihkan perhatian sementara Carolyn dimiliki daripada membunuh anak perempuannya dengan mengingatkan beliau memori khas dia berkongsi dengan keluarga , membolehkan Ed untuk melengkapkan penghikmatan , menjimatkan Carolyn dan anak perempuannya.


  

No comments:

Post a Comment